Ezáltal a Magyar Posta 1munkanap alatt gyakorlatilag az ország legtöbb településére kézbesíteni tudta a küldeményeket. A hírlapmozgóposták feladata a napilapok szállítása, szállítás közbeni feldolgozása és irányítása.A vasúti vonalakon berendezett egyéb postaszállító menetek a következők: jegyzékelő-, közvetítőmenetek és mellékkocsik.Az első postavonat Magyarországon 1868-ban közlekedett. 136 év után szűnt meg ez a szolgálat.
A vagonok egykor a Magyar Posta tulajdonában voltak,42 darab volt belőlük.Közelebb menve szinte mindegyik vasúti kocsik oldalán megtalálható a RIC betűszó. Mindez azért érdekes, mert ez a három betű azt jelenti, hogy a vagon nemzetközi forgalomban közlekedhet.8 darab 2004 előtt kikerült a forgalomból,de ugyancsak 2004-ben elment az utolsó postavonat.A vagonok Lengyel és Magyar gyártásúak voltak.
Sorozatszám | Betűjel | Megjegyzések | Gyártó | Beszerzés ideje | Eredeti mennyiség (darab) |
---|---|---|---|---|---|
00-29 000-011 | Post | kis győri postakocsi", 29-17,39-17 kocsikbólDunakeszin átépítve | Rába MVG /Dunakeszi Főműhely | 1984-1986 | 12 |
00-57 000-029 | Post/Postv | ex Postm vezérlõkábel felszerelve: 003, 021, 023, 025 | Cegielski Wrocław | 1967-1973 | 30 |
90-47 030-059 | Post/Postv | ex Fmo vezérlõkábel felszerelve: 039, 041, 051 | Cegielski Wrocław | 30 | |
00-40 060-089 | Post | ex Fmo | Cegielski Wrocław | 30 | |
00-40 100-125 | Postm | Ganz-Hunslet | 1991 | 26 |
Magyarországon a postakocsik zöld és kék színű kocsik voltak, oldalukon piros csíkkal. Tulajdonosuk a Magyar Posta Zrt. és sorozatjelük aPost sorozat volt. A Budapest-Keleti pályaudvarról és a Budapest-Déli pályaudvarról indultak éjszaka postavonatokba sorolva a vidéki nagyvárosok felé. Kavalecz Imre, a MÁV akkori szóvivője hivatalos sajtóközleményében az EU-ban már bevált gyakorlatra hivatkozott, míg mások véleménye szerint az állam a közúti fuvarozásért kevesebb adót (úthasználati díj, súlyadó, stb.) szed be fajlagos egységre számítva a Magyar Postától, mint amennyit a MÁV pályahasználati díjként, ezért egyenlőtlenek a versenyfeltételek.
A vagonok jelenlegi sorsa elszomorító.Egy részük Makón áll leállítva,egy részük gyomirtó vonatként épül újjá.
Így teljes újjászületésen mentek át.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése