A sorozat nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, ez azonban nem a konstrukció hibája: amikor alig volt olyan pálya ahol ki lehetett volna használni a sebességét és a gyárak a jóvátételi szállításokkal voltak elfoglalva. A 303 - ast annyira nem lehetett kihasználni, hogy a 424 helyett alkalmazták, és azzal is hasonlították össze. A gépet a háború előtt tervezték, az akkori legmodernebb elvek szerint, ezek közé tartozott a gőz nagy mértékű túlhevítése. Akkoriban nem volt olyan kenőolaj, ami ilyen magas hőmérsékletet kibírt volna, ezért a mozdonyvezetőknek csak kis mértékben volt szabad túlhevíteni a gőzt, így azonban a mozdony rossz hatásfokkal üzemelt, túl sok szenet fogyasztott.
A két 303-as tíz évig vontatott nehéz gyorsvonatokat, ezután selejtezték őket. A 303 002-es szerkocsija selejtezése után vízellenállásként működött, majd elbontották.A megmaradt mozdonyt, a 303 002-est a 001-es szerkocsijával 2002-ben állították helyre. A mozdony a Nagykanizsai Gépészeti Főnökségen, míg a szerkocsi a Zalaegerszegi Vontatási Főnökségen készült el. A mozdony öttengelyes szerkocsijában 13 t szén és 25 m3 víz fér el. A 303 002-es a Magyar Vasúttörténeti Park szoborparkjában tekinthető meg.
| Gyártotta: MÁVAG, Budapest, 1951 | |
| A mozdony jellege szabványos jelölések szerint | |
| 2C2 - elölről nézve: két futótengely, három kapcsolt tengely, két futótengely h2 - kéthengeres, túlhevített gőzzel működő gépezet | |
| Hajtókerékátmérő | |
| Futókerékátmérő | |
| Szélső tengelytávolság | |
| A mozdony teljes hossza szerkocsival | |
| Hengerátmérő | |
| Dugattyú lökethossz | |
| Rostélyfelület | |
| Összes fűtőfelület | |
| Túlhevítő fűtőfelület | |
| Engedélyezett gőznyomás | |
| A tapadósúlyból számított vonóerő | |
| Mozdony szolgálati tömeg | |
| Tapadási tömeg | |
| Egy kapcsolt tengelyre jutó legnagyobb tömeg | |
| Szerkocsi szolgálati tömeg | |
| Szénkészlet | |
| Vízkészlet | |
| Engedélyezett legnagyobb sebesség | |
Forrás:internet
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése