2011. szeptember 18., vasárnap

A Csaurusz

A román vasút első villamos mozdony sorozata a svéd tervezésű szilícium-egyenirányítós 40 sorozatú villamos mozdony, melyet jelenleg is a nagy tömegű személyszállító- és tehervonatok továbbítására használnak. Az első tíz 40 sorozatú mozdony 1965 - 1966-ban Svédországban készült, a többi mozdonyt Romániában gyártották. Az 5100 kW teljesítményű, 40 sorozatú villamos mozdony három tengelyes forgóvázaiban elhelyezett kerékpárjait hat teljesen rúgózott, hullámosáramú vontatómotor hajtja a motor üreges forgórészén átnyúló torziós tengellyel. A 120 tonna tömegű, 120 km/óra legnagyobb sebességű, Co' Co' tengelyelrendezésű mozdony villamos-ellenállás fékberendezéssel is rendelkezik. A mozdony kerékpárjai gumi rugózásúak.Egyik legismertebb magyar beceneve a Csaurusz. Az első ilyen, Magyarországon forgalomba állított gép a Softronic narancs-kék mozdonya volt, ami a GYSEV baleset miatt kiesett 1047 502-8-as Taurust pótolta. Az erdélyi magyarok azonban ezt a nevet nem szeretik, ehelyett inkább az Ázea és az Elektroputri az elterjedt. Az üvegszál-erősítésű homlokfallal épült új mozdonyok, amiket az MMV, a CFR és a DB Schenker Rail állított forgalomba, UFO-nak nevezik. A kisebb módosításokkal készült 41 és 42 sorozatú mozdonyok szerkezeti felépítése alapvetően megegyezik a 40 sorozatú mozdonyokéval.
GyártóASEA
Gyártásban1965-1991
Darabszám224 ?



TengelyelrendezésCo'Co'
Nyomtávolság1435 mm
Teljesítmény ismertetőjele5100 Kw
Engedélyezett legnagyobb sebesség120 km/h
Áramnem25 kV 50 HzaC
Áramellátásfelsővezeték
Teljesítmény
Állandó5100 kW
Ez a mozdony lett a standard villamos mozdonya a CFR-nek. 
A mozdony sebességét növelték 160 km/h (41-es típusjelű), 200 km/h (42-es típusjelű) sebességre.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése